我是Ariel來自台灣的實習生,不知不覺來到宿霧一個月了,在這邊想要分享Laura的宿霧學習經驗,因為現在的她在英文方面真的進步了很多,這也是我想要訪談他的原因之一,看到她的進步真的很替她開心呢!!!

Hi! My name is Ariel. I’m from Taiwan, I am an intern in NexSeed. It’s been one month since I arrived here in Cebu and I’m going to share some learning experience of Laura about her experience in learning English, because she have improved a lot. That’s the reason I want to interview her. I’m glad to see her progress.

 

<以下訪問開始>

 

Ariel:

嗨Laura,時光飛逝,一轉眼你已經來到這裡將近兩個月的時間,每天接觸密集的英文訓練與各種課程的你,最喜歡課程是哪一門課呢??

Hi Laura, time went so fast. Now, it’s your second month to learn English here in Cebu. You have many different kinds of subject, which one is your favorite?

 

Laura:

Open mind這本書教我許多日常生活用得到的英文,像是去購物中心、旅遊、訂旅館、餐廳、搭計程車…等等,一開始來到宿霧真的一句英文也不會,而這本書所學習的知識都能夠立刻用上,除了學到一般生活英文,我也開始能與日本的室友溝通,一開始只能簡單講幾個單字,現在可以聊一些有趣好笑的內容,很明顯的進步了不少,學語言就是要溝通,這本書幫助我非常的多

I learned a lot of conversation with the book open mind, like shopping, traveling, booking the hotel, taking a taxi and so on. In addition, I can communicate with Japanese students now. From the start, I can only use few words, but now I can talk some funny things with them. The purpose to learn a language is to communicate. Apparently, I get progress because of this book which helps me a lot.

 

Ariel:

我記得就在上星期你完成了你的個人演講,謝謝你邀請我去聽你的演講,你的表現很棒呢(拍拍手),能不能分享你如何去準備這項演講以及完成個人演講之後的感覺??

You just finished your presentation last week, thank you for inviting me to your presentation, you are doing very great! Could you share about how you prepare this presentation and how did you felt after that?

Laura:

我確實花了很多時間練習,差不多兩個星期的時間,我每天都會練習我所要表達的內容,並且請教我的老師們,他們也給了很多的建議,我擔心同學會聽不懂我的發音或是我說英文的方式,還好老師們都聽得懂,我只要將內容念熟,表現流暢就行了,然而這個對我來說仍然是個很大的挑戰,我記得我剛來的時候一句英文也說不出口,但是現在我可以唸完一篇文章,並且全程用英文介紹自己,雖然我不喜歡個人演講,但是結束之後有一種莫名的成就感。

I did a lot of time practicing. Everyday, I practiced the content for two weeks before the presentation date. And I ask my teachers for suggestions. I’m worried that students might not understand my pronunciation or the way I express my English. But, luckily, teachers understood what I said, all I did was to read the content frequently.

 

But it was a big challenge for me at first. I remember I cannot speak even one sentence before, but now I can read an article and introduce myself through English. Though I don’t like presentation, I got achievement after I did it.

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    NexSeed 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()